De la mare

M-am întors de la mare cu un inel pe deget, o promisiune (sper) de viață și un bronz dubios (culoarea unei cești de cafea amestecată cu 2 litri de lapte). Dar mai presus de toate, pe rând.

L-am văzut în a treia zi, pe plajă. Stătea la câțiva metri de ziarul meu și citea „o carte mare” (așa cum observase sora mea strălucitoare, de parcă grosimea volumului ar fi direct proporțională cu grupul de neuroni pe centimetru pătrat).

Și bruneta cu marea carte m-a remarcat și pe mine. Am petrecut câteva ore uitându-ne unul la celălalt, pe cărți, la începutul piesei „știi că știi”, până m-am plictisit, m-am ridicat emfatic, mi-am tras rochia peste cap și mi-am lăsat ochii spre Soare. Literalmente.

A doua zi, după o noapte furtunoasă, m-am gândit că nu voi apărea pe plaja umedă. Dar era acolo. Cu marea ta carte. S-a uitat la noi până am traversat plaja, ne-am îndreptat spre vamă. Am traversat coasta legând cele două locații în noroi până la genunchi și ne-am întors din călătoria noastră nesăbuită din cauza ploii care începuse fără avertisment..

Când ne-am întors, era pe terasa de la capătul îndepărtat al plajei. Trecuse toată întinderea ca să ne aștepte. L-am trecut în toată gloria lipsei de glorie a picioarelor, a rochiei, a sacilor de pânză și a sandalelor pline de țărm, bucăți de scoici și alge marine..

Dar nici măcar acea privire de tristețe nu l-a împiedicat să se uite la mine a doua zi. Nu știu cât de mult am citit din cartea mare - deja faimoasă -, dar de fiecare dată când o privim în mod deliberat altruist, mă privește prin binoclu. Așa că spun, vai de industria literară săracă în acest ritm.

Apoi a venit noaptea când, așezat pe o terasă pe cerul Merry Fisherman, așteptând peștele aburit și mămăliga adiacentă, a trecut pe lângă loc și am avut o clipă din acel Star Trek. Timpul a stat liniștit, ne-am privit, soarele a intrat în ochii mei, am clipit, când am deschis ochii dispăruse și părea o iluzie.

În doar o jumătate de oră iluzia și-a schimbat aspectul și a venit să se așeze, parcă întâmplător, la masa din fața noastră. Stătea cu spatele la masă, aplecându-se în direcția opusă față de farfurie și își petrecea cea mai mare parte a timpului hrănind un câine, pe care mă văzuse adulmecând o porție mare de pește. Acțiune care, desigur, a atras nenumărate onomatopee pozitive de pe masa noastră.

Ziua plecării a fost ultima oară când am văzut-o pe bruneta timidă cu marea ei carte. Și în loc să-mi iau rămas bun, nu m-am mai așezat în câmpul său vizual, ci m-am mutat într-o zonă plină de umbrele și copii care țipau. Și astfel s-a încheiat o poveste care nu a început niciodată cu adevărat.

În ceea ce privește inelul pe care l-am adus înapoi, l-am cumpărat în cort cu 5 lei. Este realizat dintr-o bucată de coajă lustruită și, deși nu aud marea când o pun pe ureche, aud promisiunea pe care mi-am făcut-o pentru prima dată când am pus-o pe deget. Ce ai mai putea cere într-o bucată de scoarță netedă ?

Povestea lungă, de bronz, a ieșit suficient pentru a nu arăta ca și cum aș fi fost în vacanță în Groenlanda, dar foarte puțin pentru a demonstra că sunt un ofițer vamal și un maist plin de zel și zel tânăr....

Mai am o lună și jumătate de vacanță, unde trebuie să mă mut ca proverbialul melc cu casa din spate și unde vreau să verific Festivalul de la Sighișoara săptămâna viitoare și Anonimo di San Giorgio în august, unde, din păcate cazarea a fost găsită cu o lună mai devreme.

Dacă mai există energie, vreau să-i lovesc pe niște nebuni care au fost de ceva vreme pe lista mea de dorințe, dar au șoptit doar la inel pe o bucată de coajă strălucitoare. Prin urmare, va fi o vară grasă și frumoasă, ca o zeiță a fertilității. ?

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here