Eat, Pray, Run!

Nu plănuisem o vacanță de aventură când am plecat la Roma acum trei săptămâni pentru a-mi vizita prietenul. Mi-am dorit liniște, să mănânc multă înghețată și să fiu leneș pe scările din Plaza España. În schimb, am petrecut câteva zile ciupindu-mă, încercând să mă trezesc dintr-un coșmar prelungit. Dar nu anticipa. ?

„Eat Pray Love”, cartea despre o femeie care „caută lucrurile cu adevărat importante din Italia, India și Indonezia”, a vândut peste 10 milioane de exemplare și a produs un film incredibil de plictisitor de 133 de minute. , cu Julia Roberts și Javier Bardem (cred că este primul film care a reușit să aducă „Julia Roberts” și „plictisitor” în aceeași propoziție, dar nu vom devia.

Deși mi-a plăcut cartea în ansamblu (am citit-o după o recentă despărțire și m-am identificat cu heroina gata de redescoperire, bla bla), cele 114 pagini în care autoarea descrie experiența ei la Roma sunt probabil printre cele mai dispărute. dezacord 114 pagini de ficțiune citite în viața mea. Practic, o treime din carte în care Elizabeth Gilbert vorbește doar despre cât de mult îi place italiana și despre cum are o relație emoțională cu pizza și paste.

Nu aș fi un scriitor de 10 milioane de volume - încă - dar cred că vă pot învăța un lucru sau două despre intrigi și puncte culminante, dragă Elizabeth. Deci, ia un pix, un program și vezi cum se face. ?

Am ajuns la Roma în ultima vineri din iulie. Prietenul meu stătuse acolo de o săptămână și stătea în apartamentul unor prieteni ai lui care plecaseră în vacanță. În afară de faptul că prima noapte, la sosire, am rătăcit puțin pe străzi în căutarea unui autobuz (din cauza unei probleme cu metroul), primele două zile au fost pașnice. Am fost să vedem Ponte Milvio (cel mai vechi pod din Roma, unde iubitorii din toată lumea iau încuietori ca simbol al dragostei lor), am luat micul dejun și cina pe frumoasa terasă a apartamentului, am citit și am urmărit filme.

Duminică am decis să mergem la Vatican. A fost o zi frumoasă: ne-am plimbat, ne-am aliniat pentru a intra în San Pietro, am mâncat înghețată (prețioasa mea!), Apoi pizza într-un restaurant de familie și am descoperit un ciudat pom fructifer, sub pe care le adăpostim de căldură.

Toate frumoase și frumoase până pe la 5 dimineața, când, pe drumul de întoarcere acasă, prietenul meu și-a dat seama că a pierdut cheile apartamentului. Am coborât din autobuz și m-am întors. Deși amândoi știam că nu vom găsi cheile, am simțit nevoia să controlăm cumva situația..

Ne-am întors în Piața Sf. Petru unde, dimineața, de când am trecut, probabil au trecut jumătate de milion de turiști, apoi la micul bufet, apoi sub copac cu fructe ciudate și peste tot pe străzi trecusem cu câteva ore mai devreme. Nimic. Între timp, am încercat să o sunăm pe fata care avea apartamentul și care era în vacanță cu soțul și copiii ei în Franța. Speram că socrii săi, care erau italieni, aveau o cheie comercială. Fara raspuns.

Cum au trecut vreo 2 ore înainte de apusul soarelui, am sunat-o pe sora mea Lia și i-am cerut să găsească un hostel pentru a dormi în hamac. Între timp ne retragem într-un bar foarte primitor, unde, cu ajutorul mediului, vinului și gustărilor, ne-am putut relaxa, în ciuda nopții întunecate care se profilează la orizont...

Lia mi-a trimis un mesaj cu detaliile a trei hanuri, toate în zona Colosseumului. Am început acolo pe la 8-9. Între timp, proprietarul apartamentului a răspuns și la telefon. Am aflat că soacra mea avea o cheie de rezervă, dar nu era la Roma. Trebuia să o întâlnim în dimineața următoare, când s-a întors.

Când am ajuns la prima adresă dată de Lia - surpriză: deși a fost înregistrată online ca „pousada”, locul era un apartament într-o clădire de apartamente, tipul care poate fi închiriat la rezervare. Am sunat la interfon, dar fără rezultat. Evident că nu era nimeni. La a doua și a treia adresă am avut aceeași surpriză neplăcută. Apoi am ieșit pe străzi în căutarea unui hotel. Nu conta unde și cum arăta atâta timp cât avea patru pereți și un pat.

Primul hotel la care am intrat era plin, al doilea era foarte scump. Am ajuns în sfârșit la un hotel de 2 stele, pe o stradă laterală, nu foarte promițătoare, dar cu camere libere. La recepție, un moment oarecum incomod. Prietenul meu nu avea carte de identitate, așa că am luat-o pe a mea (ceea ce chiar nu știu ce minune am adus cu mine). Cei doi recepționeri asiatici m-au măsurat din cap până în picioare.

- Din ce tara esti?
- România.
- Aha.

- Nu-mi spune, domnule! Am vrut să-i spun, dar adevărul este, aparent, că eram ... hm - suna prietena O româncă a ajuns la hotel cu un client. Niciunul dintre noi nu avea bagaje, am rămas după ora 22 și am vrut să rămânem doar o noapte.

De asemenea, prietenul meu avea o față foarte vinovată (cauzată de lipsa documentelor, dar interpretabilă ca o jenă de a fi văzut în compania unui însoțitor, ahahaha!) Am încercat să plătim cu cardul său de credit, dar nu am putut (fără identitate). Așa că am pus împreună cel mic pe care îl aveam în buzunare și am pus cei 65 € necesari pentru o noapte..

Camera era austeră, dar curată. De asemenea, avea un tablou ca Grigorescu deasupra patului și un televizor funcțional. Mai mult decât mă așteptam. Am făcut un duș mult așteptat, dar am refuzat să-mi scot oribilul săpun din hotel și, pe măsură ce eram pe cale să aflu, baza L'Oreal durează de fapt 36 de ore. În cele din urmă am adormit în pat incomod pentru pielea mea.

A doua zi, când am părăsit hotelul, am descoperit că dormisem în China Town, la Roma. În jurul nostru, companiile de stocare conțineau cuvintele "Balaur ", "Poarta de Aur" sau "Kim ", iar asiatici tineri și bătrâni cutreierau străzile.

Am cumpărat prăjituri de ceai verde și un fel de băutură pe bază de plante (care conțin cuburi de gelatină) într-un supermarket chinezesc și am luat micul dejun într-un mic parc elegant cu vedere la Colosseum..

- Ar trebui să scrieți un blog despre asta! a glumit prietenul meu.
- Da, nu cred că sunt destul de aventuros, m-am întors.

Ar fi trebuit să țin gura închisă. - Vrei o aventură? Îți arăt aventura! în curând îmi va spune despre univers.

Ne-am dus acasă și, până a sosit soacra, am mers la barul Ciccio de peste drum. Am început să ne rătăcim, ca doi călători în deșert, despre ce am face odată ce intrăm în casă. Un duș lung, mi-a schimbat hainele (oricât de mult îmi place rochia pe care o purtam, fusese înăuntru vreo 26 de ore - cu o pauză de somn pe cearșafurile clare ale hotelului fără nume), întinsă în pat, mâncând înghețată, arăta filme.

Soacra mea sosise deja, intrase în casă, schimbase cheile și când am găsit-o în fața porții clădirii ne-a dat-o și a dispărut. Am fost nedumeriți de cele 30 de chei, iar prietenul meu a început să le încerce rând pe rând să deschidă poarta (casa se afla într-o zonă rezidențială de la periferia Romei, similară cu Pipera noastră, iar curtea interioară a blocului era izolată. printr-un gard și poartă). Nimic nu a funcționat. Cu puțin mai multă răbdare decât el, am reușit în cele din urmă să deschid poarta, apoi ușa palatului..

Când am ajuns la ușa apartamentului, însă, am rămas blocat. Nici o cheie nu părea să se potrivească. Am reușit să introduc unul care părea să aibă aceeași formă cu dintele, dar când l-am întors l-am ținut în mână. Jumătate sau mai bine. Da, am făcut inimaginabilul. Spărsesem cheia în yala. M-am întors spre prietena mea cu fața de câine bătută.

- A fost stricat. imi pare rau.

El nu a răspuns. Se aplecă ușor de-a lungul peretelui până la podea. „Așa ceva nu se poate întâmpla!” Este un coșmar!" murmură el. Am stat lângă el. M-am simțit nenorocit. În urmă cu mai puțin de 24 de ore am sunat proprietarii pentru a spune că am pierdut cheia, acum a trebuit să sunăm pentru a spune că am rupt cheia de pe yala și ar trebui să chemăm pompierii sau la naiba. care sparg ușa.

Între timp, un vecin binevoitor, cu care comunicasem 30% verbal și 70% prin fețele noastre disperate, a scos câteva sfori pentru a încerca să recupereze restul cheii, dar tot ce a reușit să facă a fost să împingă. chiar mai adânc. Când ne-am întors, am sunat-o pe fata din apartament. Ea și soțul ei au răspuns foarte bine (după ce au trecut de șocul inițial) și ne-au spus că vor suna soacra lor pentru a afla cum va rezolva lucrurile...

Înainte de sosirea soacrei mele, am descoperit o foaie pe biroul în stil Ludovic al XV-lea în somptuosul coridor al palatului, unde erau scrise mai multe numere de urgență, inclusiv cel al unui „fierar”, corespondentul italian al fierarului nostru, apoi așa cum am observat pe descrierea postului. I-am arătat ziarului soacrei mele și ea a sunat. Bărbatul era liber în jurul valorii de 5 și a întrebat aproximativ 80 de euro. Între timp, prietenul meu și-a amintit că a văzut un magazin de instrumente și vopsele pe stradă, unde vânzătorii ar trebui să știe un breloc..

Am mers acolo și, de fapt, unul dintre vânzători s-a ocupat de el în timpul liber, dar a trebuit să-l așteptăm să părăsească tura la 7. Până atunci am mers într-un parc unde am luat prânzul cu ușurință. de Red Bull, Cola Light și chipsuri și unde petrecem următoarele ore citind, înghețând pe bancă și fotografiind furnicile.

La ora 19 a sosit lăcătușul și, cu o radiografie care a trecut prin ușă ca un card de credit, a reușit să o deschidă. Cu acea ocazie, am descoperit că, dacă nu le închizi și le trântești în spatele tău, aceste uși automate pot fi deschise cu o simplă radiografie. Ca majoritatea românilor care sparg apartamente în Italia (și pentru a căror pricepere am pierdut orice urmă de admirație cu această ocazie).

După alte câteva minute, lăcătușul a reușit să scoată cheia spartă din butuc. Mă bucur că nu ți-am cerut numele. În euforia momentului, cred că i-aș fi putut promite că, dacă aș avea un copil, l-aș fi botezat cu același nume..

Și așa s-a încheiat a treia zi la Roma. Au urmat încă 6 zile de vacanță, timp în care am ales un ochi vânat, am învățat să rup flacoanele de medicamente cu un cuțit și să umplu seringile și am avut multe aventuri mai dramatice, pe care le voi urma. lasă-mă să le păstrez doar pentru noi. Dar am ajuns să mănânc și înghețată în cantități industriale și să mă culc, deși pentru o scurtă perioadă de timp, pe scara mea iubită a pieței spaniole...

...

și așa se face, Elizabeth Gilbert. ?

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here