La grande belezza...di pizza

Pe 23 ianuarie 2009, la 7:15 dimineața, coboram dintr-un avion pe aeroportul internațional de ceață din Roma. Am rămas nedormită și rece, dar pentru câteva clipe am avut senzația că cineva mi-a făcut cu ochiul. M-am uitat în jur, uimit. Evident, nu a fost nimeni care să-mi facă cu ochiul la 7 dimineața într-un aeroport înghețat..

În 3 zile aș fi împlinit 23 de ani și aș fi sărbătorit ziua de naștere singură, într-o țară a cărei limbă nu o vorbeam și unde nu cunoșteam pe nimeni. Sau cel puțin așa credeam.

Ajunsesem la această situație din 3 motive, strâns legate între ele:

Acum câteva luni m-am despărțit de iubitul meu de atunci și nu știam cum să mă descurc cu prima mea aniversare ca single în ultimii 4 ani
B. De asemenea, am citit „Mănâncă, roagă-te, iubește” de Elizabeth Gilbert acum câteva luni și având în vedere confuzia emoțională în care mă aflam la acea vreme și natura mea hiper-romantică și ultrainfluentă, am fost convins că răspunsul la drama existențială a fost, ca în cazul autorului, pe fundul unei pizza italiene, pe podeaua aspră a unui ashram sau pe nisipul fin al unei plaje balineze.
ç. deoarece resursele mele financiare nu mi-au permis să testez teoria cu ashramul sau plaja indoneziană, am decis să caut liniște în coaja aburitoare a unei pizza proaspăt coaptă cu mozzarella, chiar în casa mamei sale din Roma. Zis și gata: cu o săptămână înainte de ziua mea de naștere am cumpărat biletul pentru patria pizza și cu 3 zile înainte de a ajunge în Orașul Etern.

***

Ziua mea de naștere a fost pregătită să fie deplorabilă. Stăteam într-un hostel care era o fostă mănăstire de maici, care găzduia doar femei și avea un program de foc, într-o cameră la fel de veselă și plină de viață ca celula pe care o avea odinioară. Când am ales căminul, din motive de siguranță (mama nu ar fi închis ochii toată săptămâna când plecasem dacă aș fi știut că se află într-un loc în care bărbații și femeile împart băi și, prin urmare, probabil că sunt diferite BTS), am fost atras de promisiunea magnoliei care înflorea în curtea din spate (partea în care eram acolo în ianuarie, când magnolia era încă în floare, mi-a fost în afara vederii) și faptul că se afla în inima Roma, în orașul vechi.

Faptul că eram singurul cuc, că nu cunoșteam pe nimeni și că italianul meu dur era un amestec de spaniolă, română și, cel mai probabil, latină, nu m-a ajutat deloc să socializez. Din fericire, după o primă zi deprimantă, când m-am plimbat singur prin oraș, am întâlnit o belgiancă drăguță, o bursă Erasmus, care a rămas la pensiunea mănăstirii până când a închiriat un apartament..

Dacă Elizabeth Gilbert l-a avut pe Giovanni ca partener la Roma, italianul sexy care a introdus-o în secretele limbii și bucătăriei italiene, am avut-o pe Brigitte confuză. În timp ce se pregătea să rămână un an în Italia, Brigitte a fost încăpățânată să vorbească italiană oriunde și cu oricine, mai ales cu mine. Cred că am format un cuplu drăguț: amândoi nedumeriți pe străzile întortocheate, amândoi vorbind despre un hibrid italian (românii, spaniolii și latinii mei s-au alăturat deja belgienilor olandezi și germani în repertoriul lor), puțin speriați și singuri..

Am petrecut următoarele două zile împreună, mâncând pizza și înghețată, cumpărături, vizitând diverse destinații turistice, râzând și vorbind. A doua zi, luni, a fost ziua mea de naștere. Dar Brigitte plecase dimineața devreme să se uite în jurul apartamentelor și apoi să găsească pe cineva. I-am spus că voi petrece cea mai mare parte a zilei în Muzeele Vaticanului și, noaptea, mă voi opri la Fântâna Trevi și voi lua cina la un restaurant local de familie, despre care citisem într-un ghid. Am invitat-o ​​să mi se alăture și, deși a promis că va încerca, nu era sigură dacă ar putea..

Mi-am început ziua cu stânga. Din momentul în care am intrat în biserica San Pietro in Vaticano, am întrezărit Pietà lui Michelangelo. Ghidul audio pe care îl ascultam mi-a spus că Michelangelo a sculptat celebra operă la vârsta mea. Adică, în timp ce la vârsta de 23 de ani încă nu avea idee cum să facă față dezamăgirii sentimentale, acest individ a realizat una dintre cele mai faimoase sculpturi din lume. După șapte ore și zeci de camere vizitate, am ajuns la concluzia că, la vârsta de 23 de ani, se pare că toți cei care au venit la acest muzeu sub forma unei expoziții au pictat, sculptat, inventat, cucerit sau împărțit imperii. Singura persoană care a alergat 1.000 km pentru a se ascunde de fantoma unui fost iubit și a unui loc de muncă mediocru a fost expusă doar în baia femeilor, în oglindă.

La amurg, deja epuizat, m-am apropiat de Fântâna Trevi. Afară ploua, dar zeci de cupluri, familii și grupuri de prieteni s-au adunat în jurul fântânii, ca în fiecare seară. Am scos un euro din buzunar, m-am strecurat într-un colț mai retras al piscinei, am închis ochii, am vrut să mă evapor și am aruncat moneda în apă. Nu numai că nu m-am evaporat, dar am auzit pe cineva strigându-mi numele. „Tina probabil țipă”, m-am gândit și am decis să-i ignor vocea. Când am auzit „Inaaaa!” Uneori mai tare, mă uitam în jur și o vedeam pe Brigitte, făcând semne disperate de cealaltă parte a fântânii. A încercat să mă găsească toată ziua, dar telefonul meu mobil era oprit. Într-adevăr, a fost un miracol că m-a văzut în mulțimea pestriță de umbre de la Fontana.

- Noroc cu umbrela ta roz, râse Brigitte, luându-mă de braț. Nu am mâncat încă nimic gândindu-mă la acea pizzerie cu care m-ai înnebunit. Părăsi?

Am găsit trattoria după aproximativ o jumătate de oră bâjbâind străzile pietruite și am comandat o pizza uriașă și o sticlă de vin de casă. Eram doar o mână de oameni în restaurant: doi bărbați îmbrăcați în centurioni romani, o familie cu un copil și un cuplu de vârstă mijlocie, toți italieni. Am vorbit tare și flămânzi până când chelnerul, care arăta și el ca proprietarul, s-a apropiat de masa noastră cu o lumânare atașată la pizza, răspândind un parfum divin. Brigitte mi-a strălucit și, pe cel mai fals ton posibil, a început să cânte „Felicitări!” Proprietarul, al cărui nume din păcate nu-mi amintesc, a susținut-o imediat și, în spatele ei, amuzate, au apărut și cei doi centurioni, formând un cor modern absolut deplorabil, dar care m-a făcut să plâng. În cele din urmă, ceilalți meseni de la restaurant au înveselit cu entuziasm și au stins cu bucurie lumânarea. Nu știu exact ce am vrut atunci, dar cu siguranță nu am vrut să mă evapor.

Au mai fost adăugate două pizza la pizza noastră, încă două scaune la masa noastră și așa că am ajuns să-mi sărbătoresc ziua cu un belgian care vorbea italian absolut oribil (dar era absolut adorabil în încercările sale lingvistice), cu doi centurioni romani la Sfârșit . și un restaurator care, din când în când, după ce a verificat că ceilalți patru clienți sunt în regulă, s-a oprit să audă sau să spună o glumă..

Nici astăzi nu am uitat câtă plăcere am devorat acea bancă moale și pufoasă, acoperită cu mozzarella care mi s-a topit în gură. Cu fiecare înghițitură de brânză caldă, parfumată și de fiecare dată când feliile subțiri perfecte de șuncă sau ciuperci îmi atingeau palatul, am simțit că lumea este un loc din ce în ce mai bun. Cu toate acestea, când am ajuns la fundul farfuriei, nu am primit mult așteptata epifanie. Dar, în mijlocul acelei mese fericite, în care s-au adunat 5 oameni foarte diferiți, pentru o noapte, în jurul unei pizza, m-am uitat peste umăr la speriata și singura Ina, care a ajuns la Roma în urmă cu trei zile și am făcut-o cu ochiul. ei.

***

Dacă, citind textul de mai sus, ți-ai dorit și pizza și ți-a fost dor de Roma, am două vești minunate. ?

Iubitorii de pizza probabil știu deja că Pizza Hut are deja în meniu o linie specială de pizza italiană, care include rețete cu ingrediente mediteraneene, specifice Italiei. Luna aceasta, celor 6 rețete existente (Roma, Modena, Spania, Siena, Parma și Genova) li s-au alăturat 4 rețete noi de pizza (ușoare și subțiri, perfecte pentru vară): Milano, Torino, Veneția și Florența.

Prin combinații de ingrediente italienești specifice (parmezan, prosciutto, pesto, mozzarella etc.), Pizza Hut a căutat să surprindă esența orașelor italiene și să aducă în meniu noi destinații culinare. Ghișeul italian este disponibil pentru pizza medii și mari și poate fi comandat din iulie până în august 2014, atât la restaurant, cât și ca pachet..

Și acum, a doua veste bună: oricare dintre cele 10 pizza de pe tejgheaua italiană a Pizza Hut îți poate aduce o vacanță în Roma! Doar comandați o pizza italiană la ghișeu până pe 21 august 2014 și veți primi un cupon cu care puteți participa la extragere. Marele câștigător va merge la Roma cu cuplul timp de 4 zile și va primi și 30 de euro pe zi / indemnizație de persoană.

Dacă în cele mai vechi timpuri italienii spuneau că toate drumurile duc spre Roma, în această vară, la Pizza Hut, toate pizza de pe tejgheaua italiană duc la Roma! Asa de

...

pofta buna si mult noroc! ?

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here