Momentele Parisului meu

Aproape toată lumea este dezamăgită când nu pot răspunde satisfăcător la întrebare - Deci, ce ai văzut la Paris?. Mulți nici măcar nu mă cred când le spun că nu am pus piciorul în Sacre Coeur, Notre Dame sau Luvru și că am fost singur lângă Turnul Eiffel în timp ce înghițeam cu lăcomie o millefeuille. Adevărul este, însă, că Parisul meu a fost alcătuit mai puțin din cărți poștale și mai mult din momente. * După-amiaza în care am intrat Shakespeare and Company - probabil cea mai frumoasă librărie din lume - și m-am ferit să plâng în fața zidului cu mesaje lăsate de vizitatori. Mii și mii de post-it-uri pe care oamenii le-au acumulat în zeci de limbi și experiențe interesante. O fată mâzgălise pe câțiva centimetri de hârtie galbenă că prietenul ei îi ceruse să se căsătorească și că fusese cea mai bună zi din viața ei. Ce clișeu prostesc, m-am gândit, și am înghițit o lacrimă. *

Secundele care păreau o eternitate când, între două farfurii de supă, pe o terasă arabă, sub pupilele diluate ale indignării (ale chelnerului și ale celorlalți clienți - toți bărbații) și ale groazei (ale prietenului meu) a căzut un șervețel sanitar pe masa Portofel.

* Când Fred, cel mai drăguț artist de machiaj gay pe care l-am văzut vreodată, mi-a făcut machiajul la M.A.C. în Rue de Rivoli. Când am ieșit cu o oglindă, să văd rezultatul muncii tale în lumină naturală, a pufnit și a spus că nu mă poate lăsa să plec așa sau va fi arestat de „poliția de machiaj”. Și, spre marea mea bucurie, am acceptat-o ​​din start. * Nodul din gât pe care l-am avut după-amiază când am descoperit accidental Rue Blondel, unde prostituatele de peste 50 de ani stăteau la soare ca niște geckos în peruci blonde, ruj foarte roșu și tocuri prea subțiri. * Prânz într-un restaurant asiatic ponosit într-un cartier negru, unde proprietarii, soțiile lui Chan, vorbeau franceza mai rău decât mine și unde am mâncat creveți și pachete de fructe de mare până când am simțit că se sparge. Încă am chitanța „Dix Mille Bonheurs” în portofel. * În noaptea în care l-am auzit pe prietenul meu cântând cu niște prieteni într-un studio de înregistrări, mi-am dorit foarte mult să fiu la fel de talentat și dezinhibat ca ei. * După-amiaza când, după 16 ani, am deschis niște partituri de jazz și, stângaci, cu o mână, am început să cânt din nou la pian. Proprietarul apartamentului pe care l-am închiriat (un mic colț boho chic al cerului) avea un pian digital și multe partituri de Frank Sinatra. Când am ajuns acasă, mi-am înnebunit familia cu puținele măsurători pe care le-am memorat și mi-am dus orga la București. Mă întorc la pian, cred. * Momentul în care, după lungi căutări și multe rătăciri, am descoperit Café de Flore. Nu aveam nici o senzație înălțătoare așezată pe canapele ridicate și nu-mi puteam imagina pe Sartre sau Picasso aici, dar laptele era bun, iar un chelner cu o cămașă albă strânsă și papion m-a oprit în drum spre baie. mi-a spus că am o cămașă drăguță.

Lasă Un Comentariu

Please enter your comment!
Please enter your name here